Login    Forum    Search    FAQ

Board index » The Planning Table




Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: toracha avautuu
 Post Posted: Fri Feb 10, 2012 3:26 pm 
Offline

Joined: Fri Feb 10, 2012 2:59 pm
Posts: 1
... tuli mieleen tätä pelatessa.

Alkuvaikeuksien jälkeen alkaa silmä tottumaan tähän uuteen mäiskeeseen.
Tuli siis mieleen pari ideaa, en tiedä ovatko toteuttamiskelpoisia tai hyviä tällaiseen peliin, mutta kirjoitanpa silti lämpimikseni.

Jos ja kun tiimipeli toteutetaan, olisi hyvä jos molemmilla tiimeillä olisi oma dockinsa, joka toimii samalla tukikohtana. Pisteistä kisaamisen lisäksi voisi olla pelimoodi jossa yritetään vallata toisen tiimin tukikohta, tulisi ehkä vielä taktisempaa tiimipelaamista, varsinkin alustyyppien lisääntyessä.

Itse varmaan lentäisin mieluiten 'old school' tyyppistä kohtuullisen ketterää kotteroa, jonka pääase olisi se rämpytettävä perusase, joku pitkälle lentävä b-luokan leffojen lasertussari? Paino sanalla rämpytettävä, jospa alus ampuisi juuri niin nopeasti mitä pelaaja ehtii nappulaa rämppäämään. Tietysti huonompi juttu jos jollain löytyy joku autofiretoiminto..
Tämän aluksen muihin ominaisuuksiin kuuluisi vaikkapa sekunnin kestävä, 75% vaurioista estävä kilpi jonka latausaika voisi olla vaikkapa 5 sekuntia. Kahden tällaisen aluksen taistelu olisi ainakin itselle mielenkiintoista pelattavaa, varsinkin jos joskus lisätään pelkästään kaksintaisteluun tarkoitettu areena/serveri. Vastapainoksi erikoisaseen (bazooka, raketit tms) teho voisi olla muita aluksia huonompi kun nojataan tehokkaaseen kilven ja perusaseen käyttöön. Tiedän, että kilpi-idea muistuttaa hieman repulsoria, mutta käytännössä sen toiminta pelattaessa olisi varmaan tarpeeksi erilaista tehdäkseen siitä mielekkään vaihtoehdon.

Ehkä toivoisin myös vähän isompia pelikenttiä, tämä saattaisi estää niiden 3% energialla lentävien tyyppien äkkikuolemat ja pisteiden siirtymisen pilotille joka ei ole osunut savuavaan alukseen kertaakaan. Toisaalta tiimipelissä moiselle ei olisi tarvetta, koska pelikaverien pitäisi pitää huolta omistaan.

Vielä tuli mieleen, että voiskohan uutena erikoisaseena toimia joku muutaman (5-10) energiapallon ampuva sarjatuliase, joka palkitsisi hyvin ajoitetusta sarjasta.. (yksi osuma ei tee juuri mitään vahinkoa mutta jos onnistut osumaan kaikilla, vastustaja on pahassa pulassa) ja jonka sarjatulta ei olisi pakko ampua loppuun nopeuttaen näin latausaikaa?

Taidan lopettaa tähän ennen kuin lähtee lapasesta. Mutta joo, hyvää työtä jokatapauksessa pelin parissa.


Top 
 Profile  
 
 Post subject: Re: toracha avautuu
 Post Posted: Mon Feb 13, 2012 5:47 pm 
Offline

Joined: Fri Jul 29, 2011 9:58 pm
Posts: 20
toracha wrote:
Jos ja kun tiimipeli toteutetaan, olisi hyvä jos molemmilla tiimeillä olisi oma dockinsa, joka toimii samalla tukikohtana. Pisteistä kisaamisen lisäksi voisi olla pelimoodi jossa yritetään vallata toisen tiimin tukikohta, tulisi ehkä vielä taktisempaa tiimipelaamista, varsinkin alustyyppien lisääntyessä.


Tiimipeli on ehdottomasti tulossa ja sen mukana ainakin yksi pelimoodi tiimipeliä varten. Omassa mielessä designin puolella on kanssa ollut nimenomaan jotain muuta kuin vain team-deatchmatch vaan nimenomaan myös jotain taktista tavoiteltavaa, ehkä jopa ihan niin, että teamipelissä saa kuolla niin paljon kun haluaa ja peli päättyy taktisen tavoitteen saavuttamiseen.

Tuollaista "kotibasea" olen kanssa pitänyt hyvänä ajatuksena tiimipelissä ja ehkä mahdollisesti kentästä vois "vallata" lisää omalle tiimille dockkeja tms.

toracha wrote:
Itse varmaan lentäisin mieluiten 'old school' tyyppistä kohtuullisen ketterää kotteroa, jonka pääase olisi se rämpytettävä perusase, joku pitkälle lentävä b-luokan leffojen lasertussari? Paino sanalla rämpytettävä, jospa alus ampuisi juuri niin nopeasti mitä pelaaja ehtii nappulaa rämppäämään. Tietysti huonompi juttu jos jollain löytyy joku autofiretoiminto..
Tämän aluksen muihin ominaisuuksiin kuuluisi vaikkapa sekunnin kestävä, 75% vaurioista estävä kilpi jonka latausaika voisi olla vaikkapa 5 sekuntia.


Hauska idea alukseksi, laitan ton korvan taakse. Ainoa mikä tulee itselle mieleen on että meidän perusajatuksessa jokaisella aluksella on oma etuase + valittava spesiaali ase + valittava alusmodi. Meillä on itseasiassa ollut mietinnässä jonkunlainen lyhyt shieldi alusmodiksi jonka kuka tahansa saisi valita mihin tahansa alukseen. Tossa on aika hyvää speksiä sellaiseen.

toracha wrote:
Kahden tällaisen aluksen taistelu olisi ainakin itselle mielenkiintoista pelattavaa, varsinkin jos joskus lisätään pelkästään kaksintaisteluun tarkoitettu areena/serveri.


Mä oon yrittäny jonkun aikaa miettiä systeemiä jolla vois joko äänestää seuraavan pelimoodin tai sitten niin että peliserveri vaihtaisi pelimoodia lennosta kun sopivia määriä pelaajia tule lisää tms. Jokatapauksessa erilaisia pelimoodeja on tarkoitus tehdä ja mun märissä unelmissa jos pelaaja on yksin serverillä siellä on botteja etc. muuta tekemistä pelaajan seurana, lisäpelaajien mukana kentästä aukeaisi osuuksia jossa voisi duelata etc. etc.

toracha wrote:
Vastapainoksi erikoisaseen (bazooka, raketit tms) teho voisi olla muita aluksia huonompi kun nojataan tehokkaaseen kilven ja perusaseen käyttöön. Tiedän, että kilpi-idea muistuttaa hieman repulsoria, mutta käytännössä sen toiminta pelattaessa olisi varmaan tarpeeksi erilaista tehdäkseen siitä mielekkään vaihtoehdon.


Me ollaan mietitty välillä samaa, että onko shieldi liian lähellä repulsoria, mutta Repulsor on enemmän fysiikka-pohjainen shieldi joka ei pelkällä aktivoinnilla poista damagea ja sen lisäksi repulsorilla on myös huomattavan paljon offensiivisia käyttötarkoituksia. Shieldissä kantava idea on se että sen damage-mitigaatio on varma ja muuttaa sen takia omaa pelaamista erilaiseksi kuin repulsor.

toracha wrote:
Ehkä toivoisin myös vähän isompia pelikenttiä, tämä saattaisi estää niiden 3% energialla lentävien tyyppien äkkikuolemat ja pisteiden siirtymisen pilotille joka ei ole osunut savuavaan alukseen kertaakaan. Toisaalta tiimipelissä moiselle ei olisi tarvetta, koska pelikaverien pitäisi pitää huolta omistaan.


Mä uskon, että oon muuttamassa osaa kentistä isommiks TAI tekemässä niistä "large-versiot". AW:n nykyiset mapit ei oo tehty ihan täysin 16 pelaajaa mielessä, koska pelin ihan alkutaipaleella pelaajia ei ollut riittäväsi isoihin kenttiin.

Sunnuntaina pelattiin Lumipesu jossa oli 13 pelaajaa.. :D sillä hetkellä tajusin että on aika kasvattaa mappien kokoa :)

toracha wrote:
Vielä tuli mieleen, että voiskohan uutena erikoisaseena toimia joku muutaman (5-10) energiapallon ampuva sarjatuliase, joka palkitsisi hyvin ajoitetusta sarjasta.. (yksi osuma ei tee juuri mitään vahinkoa mutta jos onnistut osumaan kaikilla, vastustaja on pahassa pulassa) ja jonka sarjatulta ei olisi pakko ampua loppuun nopeuttaen näin latausaikaa?


Hmm. Meillä on ollut ideoita energia-aseisiin, sen lisäks myös meiltä on pyydety jonkunsortin konetuliasetta. Laitan tänkin idean mieleen kun huomenna suunnitellaan uusia asioita, koska tää tavallaan yhdistää niitä molempia :)

toracha wrote:
Taidan lopettaa tähän ennen kuin lähtee lapasesta. Mutta joo, hyvää työtä jokatapauksessa pelin parissa.


Kiitos paljon ideoista ja kommenteista! Niistä on aina hyötyä.


Top 
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Board index » The Planning Table


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron