Login    Forum    Search    FAQ

Board index » The Planning Table




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post Posted: Thu Nov 10, 2011 12:26 am 
Offline

Joined: Wed Nov 09, 2011 11:44 pm
Posts: 12
Muutamia juttuja mitä tulee mieleen:
(oon pelannu vanhaa Assault Wingiä ja muita vanhoja luolalentelyjä älyttömästi joten saatan olla aika konservatiivinen)

-Dockaus saisi alkaa välittömästi kun dockille laskeutuu
-Maasto saisi tuhoutua helpommin. (vois tehdä käytäviä ym.)
-Tausta on ehkä turhan kirjava jossain radoissa
-Aseet vaikuttaa melko tehottomilta.
-Lisää pyssyjä
-Lisää aluksia
-Lisää bonuspalluroita
-Botit pois verkkopelistä kun on riittävästi osallistujia

Ehkä vois koittaa esim. että ohjukset tekis pahempaa vahinkoa mutta ei olis hakeutuvia.

Toistaiseksi tykkään alkuperäisestä versiosta enemmän. Jotenkin tää on enemmän sellanen arcade-tyyppien ku se vanha peli. Varmasti helpompi päästä sisään.
Tämä uus versio varmaan puree paremmin uusiin ja nuorempiin pelaajiin. Itteä miellyttää se vanha kunnon pikseli grafiikka kun siihen on aikojen saatossa tottunu.

Kunhan tulee vähän isompia kenttiä, lisää pelaajia ja useampia pyssyjä ni varmasti tulee mukavaa.
Täytyy koittaa markkinoida tätä kavereillekkin.

Hyvä että joku vielä tekee tämän genren pelejä!


Top 
 Profile  
 
 Post Posted: Sat Nov 12, 2011 4:41 pm 
Offline

Joined: Fri Jul 29, 2011 7:39 pm
Posts: 107
Hei! Kiitos ideoista ja kommenteista. Vastaan tässä niihin kohtiin, joihin voin osaltani vaikuttaa.

Quote:
-Dockaus saisi alkaa välittömästi kun dockille laskeutuu


Tätä kokeiltiin heti aluksi. Ongelmaksi muodostui kämppäys dokkiksella. Oli helppoa kerätä suuret pisteet ampumalla muita dokkikselta, kun alus korjaantui koko ajan ja ase-energiatkin kerääntyivät tavallista nopeammin. Sen takia teimme dokkaukseen varoajan; jos alukseen on tullut vauriota tai jos alus on ampunut pää- tai lisäaseellaan viimeisen viiden sekunnin aikana, dokkaus pysähtyy. Pelaaja saa tällöin viestin "Repair pending until you can behave" :-). En tiedä voisiko tuota dokkausviivettä havainnollistaa jollain tavalla paremmin. Jos alus ei ole ampunut eikä saanut vauriota, dokkaus alkaa välittömästi aluksen laskeuduttua.

Quote:
-Maasto saisi tuhoutua helpommin. (vois tehdä käytäviä ym.)


Ihan varteenotettava ehdotus. Säädän tätä hieman ensi versioon. Toki huomattava on, että osa areenoiden seinistä on tarkoituksella tuhoutumattomia; esim. tietyt kulkuyhteydet halutaan estää areenan "idean" säilyttämiseksi ja myöskin areenoiden ulkoseinät ovat tuhoutumattomia, jottei "ulkoavaruuteen" pääse lentelemään :)

Quote:
-Aseet vaikuttaa melko tehottomilta.

Lisäaseet on säädetty sellaisiksi, että kertalaakista ketään ei ole helppo tappaa. Haluamme tällä tavalla tuoda peliin enemmän taktista elementtiä. Pääaseet ovat huomattavasti tehottomampia, mutta toisaalta niillä voi ampua vapaasti ilman ase-energian kulumista. Lisäksi kunkin aluksen pääaseella on omat hyvät puolensa vaurion lisäksi; Buggerin salama hyppii aluksesta toiseen tehden näin jopa kolminkertaisen vaurion, Plisskenin myrkky jää tekemään vauriota pitkäksi aikaa, ja Windlordin kynsillä voi töniä aluksia päin seiniä.

Quote:
-Lisää pyssyjä
-Lisää aluksia
-Lisää bonuspalluroita


Näitä voidaan tietenkin tehdä lisää ja näin on tarkoituskin. Olemme viime aikoina keskittyneet kuitenkin pelin peruselementtien toteuttamiseen ja yrittäneet saada pelin tasapainoiseksi ja toimivaksi tällä pienellä alkusetillä aseita ja aluksia. Mutta ehkäpä lähiaikoina voisimme toteuttaa uuden aseen.

Quote:
-Botit pois verkkopelistä kun on riittävästi osallistujia


Näin asian laita olikin aluksi. Botit päätettiin kuitenkin pitää mukana, sillä ne luovat välillä yllättäviä tilanteita ja tekevät pelistä monipuolisempaa. Bottien määrä kylläkin vähenee automaattisesti sitä mukaa, kun peliin liittyy lisää pelaajia.

Quote:
Ehkä vois koittaa esim. että ohjukset tekis pahempaa vahinkoa mutta ei olis hakeutuvia.


Pelin alkuvaiheissa ohjukset lensivät suoraan. Niihin lisättiin ohjautuvuus, jotta ne eivät vain olisi bazookan kopio. Eräs perimmäinen tavoite Assault Wingissä on, että jokainen ase ja alus on yksilöllinen.

Quote:
Toistaiseksi tykkään alkuperäisestä versiosta enemmän. Jotenkin tää on enemmän sellanen arcade-tyyppien ku se vanha peli. Varmasti helpompi päästä sisään.
Tämä uus versio varmaan puree paremmin uusiin ja nuorempiin pelaajiin. Itteä miellyttää se vanha kunnon pikseli grafiikka kun siihen on aikojen saatossa tottunu.


Otan tämän positiivisena asiana. :-) Olisi tietenkin mukava pystyä mielyttämään kaikkia pelaajia, mutta joitain ratkaisuja on tehtävä. Meille on tärkeää pystyä vetoamaan suureen pelaajamassaan, sillä tällainen nettipeli ei toimi, jos sillä ei ole riittävästi pelaajakuntaa. Ehkä ideaalista olisi pitää peli arcademaisena, mutta tuoda vanhasta Assault Wingistä hiljalleen kaikki sopivat elementit mukaan jossain muodossa.


Top 
 Profile  
 
 Post Posted: Wed Nov 23, 2011 11:31 pm 
Offline

Joined: Fri Jul 29, 2011 9:58 pm
Posts: 20
Moikka, vastailen tässä kanssa vähän omalta osaltani

Street Veteran wrote:
-Tausta on ehkä turhan kirjava jossain radoissa


Olen miettinyt tätä ihan samaa, että varsinkin Lumipeussa ja Bloodbowlissa jotkut asiat vähän hukkuvat sinne. Teen varmaan niille jotain lähipäivityksissä.

Street Veteran wrote:
-Lisää bonuspalluroita


Niitä lisäsin itseasiassa hieman. Kukaan ei ole ilmeisesti valitellut, että niitä olisi liikaa, joten jätetään toistaiseksi niin :)


Top 
 Profile  
 
 Post Posted: Thu Dec 08, 2011 3:15 am 
Offline

Joined: Thu Dec 08, 2011 2:42 am
Posts: 1
Vaikka ohjausmetodi Gamepad on valittuna niin mielellään kaikki valikkotoiminnot toimisivat silti myös näppäimmistöllä. Nyt joutuu aluksen valintaruudussa vaikeasti toimimaan gamepadin ja näppiksen välillä. näppis ESC -> Yes , D-padista ylös/alas , Tatista vasen/oikee, näppikseltä Enter/F10.

Tosin jatkossa tietenkin mahdollisesti kaikki toiminnot mahdollisia pädillä, mutta näin ensialkuun ainakin näppis alusta loppuun funktionaalisena kun pitää suorittaa aluksen vaihto. Pieniä käyttöliittymän mukavuuksia.

--

Toinen juttu on aluksen pääaseen käyttö nappia rämpyttämällä. Huomasin, että ainakin gamepadillä lentämisen ilo / ohjausherkkyys kärsii kun toinen etusormista valjastetaan rämpytysliikkeeseen. Siksi kokeilinkin gamepadin emulaattorin omista asetuksista laittaa auto/rapidfiren päälle kun nappia pitää pohjassa, ja siihen nyt jäin koukkuun :)

Ei se sen nopeammin ammu kun aseen reload/cooldown rajoittaa sen silti, mutta kyllä ohjaus/käyttömukavuus on fantzuu. En tiedä olisiko tämä edes toivottava ingame ominaisuus, että ase tulittaa nappia pohjassa pitämällä. Kyllä sitä kaipasin näppikseltäkin pelattaessa, enkä itse näe mitään haittaa em. arcade tulituksesta. Ainakin mulle ehdoton Windlord/Plissken aluksilla.

_________________
kerim @ IRCnet


Top 
 Profile  
 
 Post Posted: Thu Dec 08, 2011 2:43 pm 
Offline

Joined: Fri Jul 29, 2011 9:58 pm
Posts: 20
Hieno homma, että gamepad on otettu käyttöön ja joku antaa palautetta siitä :)

kerde wrote:
Tosin jatkossa tietenkin mahdollisesti kaikki toiminnot mahdollisia pädillä, mutta näin ensialkuun ainakin näppis alusta loppuun funktionaalisena kun pitää suorittaa aluksen vaihto. Pieniä käyttöliittymän mukavuuksia.


Joo, mä oikeestaan haluaisin tehdä tän niin että kaikki valikot ois suoraa gamepadilla käytettävissä. Tän vois paremmin tehdä niin, että menuissa ois eri control scheme padilla ja vasta pelissä tulis voimaan ne pelaajan omat padiasetukset. Tällä sais aikaseks esim. se et voitais käyttää shoulder-nappeja siinä alusvalikon "tabeissa" liikkumiseen etc.


kerde wrote:
Toinen juttu on aluksen pääaseen käyttö nappia rämpyttämällä. Huomasin, että ainakin gamepadillä lentämisen ilo / ohjausherkkyys kärsii kun toinen etusormista valjastetaan rämpytysliikkeeseen. Siksi kokeilinkin gamepadin emulaattorin omista asetuksista laittaa auto/rapidfiren päälle kun nappia pitää pohjassa, ja siihen nyt jäin koukkuun :)


Mä en nää sellasen "nappi pohjassa" autofiren tekemisessä mitään pahaa, että ase sitten ammuskelee sitä tahtia kun mahollista (ainakin etuaseelle). Tää on enemmän Chapelier:n kommentoitavissa, että onnistuuko toi järkevästi nyky-control-systeemeillä.


Top 
 Profile  
 
 Post Posted: Thu Dec 08, 2011 8:47 pm 
Offline

Joined: Fri Jul 29, 2011 7:39 pm
Posts: 107
bluesun wrote:
Mä en nää sellasen "nappi pohjassa" autofiren tekemisessä mitään pahaa, että ase sitten ammuskelee sitä tahtia kun mahollista (ainakin etuaseelle). Tää on enemmän Chapelier:n kommentoitavissa, että onnistuuko toi järkevästi nyky-control-systeemeillä.


Jaetun näppäimistön peleissä (jollainen lokaali-AW:kin on) on syytä välttää kontrolleja, joissa nappuloita pidetään pohjassa. Näin ollen AW:ssa on rämpytysampuminen eikä sarja-ampumista (jossa nappia pidettäisiin pohjassa). Nettipelissä tätä ongelmaahan ei ole, joten ei ole mitään syytä sinänsä estää sarjatulimoodi. Vaikka aseet toimisivat tulevaisuudessakin kertalaukaisuperiaatteella, voisi AW:n ampumiseen ihan hyvin tehdä tuon saman sarjatulimoodin, jossa nappia pohjassa pidettäessä peli ikään kuin rämpyttää tulinäppäintä sisäisesti :).

Henkilökohtaisesti tykkään rämpytysmoodista enemmän, sillä silloin pystyy paremmin ajoittamaan ampumisen oikeaan hetkeen, jolloin tähtäys on parempi.

(Ja oikeinkirjoitushan menee "Chapelier'n" ;-).)


Top 
 Profile  
 
 Post Posted: Thu Dec 15, 2011 10:01 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 09, 2011 11:44 pm
Posts: 12
Vaikutti viimeksi aika mukavalta kun ei ollut lopussa botteja. Toivottavasti jatkossakin on ilman niitä.
Milloin se rekisteröinti tulee?


Top 
 Profile  
 
 Post Posted: Thu Dec 15, 2011 11:59 pm 
Offline

Joined: Fri Jul 29, 2011 7:39 pm
Posts: 107
Tehdään niin, että keskiviikon peleissä ei ole botteja mukana. Automaatio tätä varten on liki tehty.

Pilottirekisteröinti julkistettaneen pian. Tällä hetkellä työstetään vielä, minkälaisia tilastoja taisteluista kerätään ja miten ne esitetään verkossa. Ensimmäisessä versiossa tilastojen monipuolisuus ja ulkoasu tulevat olemaan vielä niukkoja, mutta siitä sitten kehitellään eteenpäin. Malttia :-)


Top 
 Profile  
 
 Post Posted: Mon Feb 13, 2012 4:31 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 13, 2012 4:19 pm
Posts: 1
Ehdotuksia:
-uusia aseita vaikkapa rapid firel tai ihan single.
-uusia aluksia.
-itsestään muuttuvia kenttiä.
-miettein uutta peli moodia että tulisi aalloittain heikkoja vihollisia pelaajia 1-4.
-kuolemat-tapot ja rate laskuri.
-xp ja level mittari ja paras taso olisi vaikka 30 ja se pitäs saavuttaa pari kertaa nii ois saanu kaikkia uusia aseita tai johonki nopeampi lataus yms.
-isommat kentät ja pienempiin max määrä pelaajia ku kauhiassa sumpussa ei auta kuin ampua minne sattuu.
-ampumis näppäimet z ja x.
-välilyönnistä pystyis pysäyttämään aluksen kokonaan.
-itsestään palautuisi elämä pisteitä tai mitä onkaan koska jos on pahasti vaurioitunu mutta hengissä
niin on ärsyttävä ku tuhoutuu seinään tai heti ekasta osumasta nurin että nousis vaikka johonki 50% max.
toivottavasti vaatte jotain selvää ^^'
Ja myös jonkinlainen yksin peli tehtävä läpäisy juttu ois hauska.
villelle tiedoksi nyt toimii tällä vanhalla koneella heti päivityksen jälkeen!


Top 
 Profile  
 
 Post Posted: Tue Feb 14, 2012 8:55 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 09, 2011 11:44 pm
Posts: 12
Ihan kiva olis tosiaan että olisi uusia aseita ja aluksia, mutta niissä tarttis olla sit joku tolkku.
Wanhassa Assault Wingissä oli aseita ja aluksia vaikka kuinka mutta eihän niistä käytetty kuin kahta alusta ja kahta asetta pääasiassa. Muut oli huonoja ja/tai epäkäytännöllisiä.
-----------------
Nykyisiin erikois aseisiin sais tulla vielä kolmaskin taso joka olis vaikka sitten vaan kertaalleen laukastava superpyssy ja sitten muuttuis taas pykälää huonommaksi.
-----------------
Sitten noita bonsupalluroiden sisältöjä voisi olla lisää. Varmaan helppoja tehdä olis esim: -Näkymättömyys.
-Damagen kestoa/kuolemattomuus/sivukilvet.
-Jälkipoltin jolla sais lisää vauhtia.
-Nopeampi tulinopeus ja/tai jäähdytys spesiaali aseeseen.

--------------------
Tonne score sivuille näkyville enemmän tietoja kuin ne kolme. Esim ne mitä näkee pelaajan nimeä klikkaamalla voisi hyvin olla valmiiksi näkyvillä top 10 muodossa.
--------------------
En kannata sitä että menestyneet pelaajat sais jotain lisäherkuja alukseen koska sitten aloittelijat tuntisi olonsa vielä enemmän pelinappuloiksi. Paremminkin niin että aloittelija sais jotain helpotusta ihan vähän. Ei mitään näkyvää mut vaikka damaken kestoa tai tehoa pyssyihin.
--------------------
Quoten väriä vois muuttaa tääl foorumilla. Vaikea erottaa kenen tekstiä lainataan
-------------------------

Niille pelaajille jolla score yli 3000, mahdollisuus skipata se alkudemo ku käynnistää pelin :D


Top 
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Board index » The Planning Table


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron